fredag 30 november 2007

Är det genetiskt betingat att vara elak mot andra människor??

Idag är det fredag. Borde egentligen tentaplugga, men eftersom månadens räkningar landade på runt 13000kr för min del exkl julklappshandlande så är det lika bra att gå in och jobba. Jag tycker det är skoj att gå in och jobba som ssk emellanåt, så det gör inte mig så mycket.
På fm var jag hos veterinären med min schäferhane. Han har fått rävskabb stackarn! Allt som allt kostade veterinärbesöket inkl mediciner ca 1000kr.. Veterinärer och tandläkare borde ha en enorm timlön!! vad gör de med alla pengar egentligen?
Där jag arbetar extra finns det en människa som verkar vara ond rakt igenom. hon verkar styra sina arbetskamrater med järnhänd, hur hon nu lyckas med något sådant! Hon har räckt finger åt somliga arbetskamrater, portförbjudit en person från en annan yrkeskategori att gå in på hennes avdelning!? Jag tycker att det är så fruktansvärt synd att de som mår dåligt på sitt arbete p.g.a mobbare etc blir omplacerade istället för den som ställer till jävelskapet? Jag önskar att det fanns lite fler chefer där ute med skinn på näsan som vågar "vara obekväma" för en stund och ta tag i bekymret istället för att lossas som ingenting.

Inga kommentarer: