lördag 1 december 2007

Tentan...

Idag var det ju dags på tenta. Den såg helt annorlunda ut till upplägget än de övningstentor som jag ögnat igenom. Dessutom var den mycket längre. Jag får skylla mig själv att jag inte pluggat tillräckligt mkt och istället prioriterat ikea, arbete, träning, seinfeld, lyxfällan osv. Så tentan gick rent ut sagt åt skogen!! Men vi får se när resultaten kommer, har jag klarat det så är det med en hårsmån. Eftersom jag är en shopaholic vad gäller blommor och inredning så åkte jag till blomsterlandet för att bli på bättre humör. Min sambo gjorde ett hjärtligt försök igår att julpynta hemma medan jag var på arbetet, vilket innebar en ensam ljusstake i ett av våra två köksfönster (bäckmörkt i det andra fönstret), en ljusstake till tv-rummet med några söndriga glödlampor i och något gammalt julpynt som han tyckte passade på barbordet. Jag kunde ju inte gärna klandra honom när han försökt, men det osade ungkarlslya i hela huset haha!

Väl på blomsterlandet inhandlade jag tomtar, julstjärnor, amaryllis, blomkrukor, en jättefin glasvas att ha värmeljus i + div. annat pynt. Det går snabbt att göra av med några tusenlappar i den affären. Efter det så satte jag mig i bilen för att köra hem och börja arbeta kl 14. Spöregande hela vägen hem, tur man har en quattro.

Sambon har lovat räkor och vitlöksbröd till jag kommer hem ikväll, ska bli super gott, efter en vääldigt lång lördag!

Inga kommentarer: