tisdag 4 december 2007

Fältstudier och intervju till studentambassadör

Denna vecka ( 3 dagar) så är vi ute på fältstudier. Det är intressant, men mycket information. Efter en hel dag men bara information så snurrar det i hela huvudet. Igår hade jag strax över 10 mil till den polisstation som min grupp skulle samlas på. Så jag kände mig mer död än levande när klockan ringde kl 04:45...
Imorgon är sista dagen så då hoppas jag att man får åka lite radiobil!
Idag så har jag tillbringat förmiddagen på NäPo och eftermiddagen på Krim. Jag har hela tiden varit insnöad på att bli hundförare men det verkar ganska skoj och intressant att jobba på krim. Med tanke på de nya kraven om att få ut fler poliser i den operativa verksamheten såsom utryckningen så krävs det ju även fler personer inne som kan ta hand om alla anmälningar som kommer in. Därför kanske man lyckas komma in på krim utan att först behöva 20 år ute på utryckningen. Polisen ska ju inte bara synas av medborgarna utan de har även uppsatta mål att klara av.
Så vi får se vad som händer i framtiden. Det är en av de saker som gör polisyrket så intressant, att det finns så många specialiteter att välja bland.
Något annat som slog mig idag, är gemenskapen som verkar råda i polishuset. Det har jag saknat inom vården, där det inte alls är den "vi-känslan".
Det är så synd, varför skall kvinnor stjälpa istället för hjälpa varandra??
När vi kommer tillbaka till skolan så ska jag på intervju. Universitetet söker nya studentambassadörer, och jag har anmält mitt intresse.
Alltid roligt att träffa nya människor samt så kan det vara en bra merit inför framtiden. Som vanligt så måste jag ha flera bollar i rullning... undra hur jag ska klara av att vara mammaledig en gång i framtiden. Tror jag blivit tokig efter en vecka i sträck att gå hemma, haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Jag undrar om du har någon e.post som jag kan få av dig? Ska nämligen söka till phs i höst och har lite allmänna frågor och funderningar. Alltid intressant att lyssna på vad en polisstudent har att säga. du får gärana maila mig och referera till din blogg så vet jag att "du är du" =) min e-mail är: christoffer.bystrom@telia.com

Tacksam för svar.
MVH, Christoffer

Sofie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.